Leírás és Paraméterek
Fejlesztési területek:
- figyelem
- logikus gondolkodás
- asszociációs készség
- auditív memória
- ismeretbővítés
- szókincsbővítés
- fő-és alfogalmak
- beszédészlelés
- beszédértés
- beszédkészség
- beszédfegyelem
- türelem
- társas készségek
A játék célja
Képzeld el, hogy képes vagy olvasni az emberek gondolataiban… Koncentrálj erősen, tedd fel a megfelelő kérdéseket, és hamarosan sikerülni fog. Alapos megfigyeléssel, okos kérdésfeltevéssel, és az asszociációs készségek segítségével a gyerekek számos állatot, embert, járművet és még sok mást is kitalálhatnak.
A játék menete
A keretes szimbólumos kártyákat rakjuk ki sorban az asztal közepére, képes felükkel felfelé, úgy, hogy minden játékos számára jól láthatóak legyenek. A keret nélküli szimbólum kártyákat keverjük össze, és képes felükkel lefelé tegyük a kirakott kártyák mellé egy pakliba.
Haladjunk óramutató járásával megegyező irányba. A legfiatalabb játékos kezd. Húzzon egy kártyát lefelé fordítva a pakliból, és nézze meg a szimbólumot rajta anélkül, hogy a többi játékos látná azt. A pakli kártyáin lévő motívumok pontosan megegyeznek a felfordított lapok motívumaival.
Most pedig, a többi játékos megpróbál az első játékos ’gondolataiban olvasni’, és okos kérdések segítségével kitalálni, milyen szimbólum található a kezében tartott kártyán. Az első játékos csak „igen”-nel, vagy „nem”-mel felelhet a kérdésekre. Az egyik kihívás a gyerekek számára a megfelelő kérdések kigondolása, míg a másik abban rejlik, hogy úgy tegyék fel a kérdéseket, hogy azokra az első játékos „igen”-nel, vagy „nem”-mel válaszoljon.
A doboz tartalma | 40 db keretes szimbólum kártya, 40 db keret nélküli szimbólum kártya |
Anyaga | karton |
Ajánlott korosztály | 5+ |
Játékosok száma | 2-6 |